lauantai 2. maaliskuuta 2013

Tavoitteena venyä

Tällä viikolla salilla on taas käyty ahkeraan eli 5 kertaa, jeij! Lisäksi olen myös muistanut venytellä joka kerta (=edistystä!) ja vaikka olenkin venytellyt vain viikon verran, huomaan jo kyllä hiukkasen eroa. Joskus olen ollut oikeasti todella notkea kiitos voimisteluharrastukseni, mutta sittemmin venyvyys on jäänyt unholaan. Kuitenkin tällä hetkellä olen vielä ehkä venyvämpi kuin "tavalliset pulliaiset", sillä spagaattikin menee paremmalle puolelle ihan pari senttiä vajaana. Useimmilla kaiketi jää useampi (kymmenen) senttiä vajaaksi. Noh kuitenkin, tavoitteena on siis saada spagaatti taas molemmin puolin ja pää polviin kun taivutan eteen.



Tavoiteaikana olisi kesä, mutta toki aiemminkin olisi suotavaa. Toivottavasti myös Rock the Pole aukeaa pian, jotta pääsisin myös testailemaan notkeuden lisäksi myös toivottavasti kasvaneita voimiani. Tosin uusimmassa Fitissä todettiin ettei salitreenamisella saavuta tankotanssin suhteen mitään, mutta pakkohan siitä on jotain puhtia käsiin saada? Kuitenkin nykyään salilla punnerrukset taittuvat miesten tyyliin ja pidän itse saavutuksena sitä, että jaksan ohjatuissa jumpissa tehdä määrätyt punnerrukset miesten versioina.


Tämäkin tavoitteena kesäksi
Voisin myöhemmin tehdä vaikkapa postauksen venyttelystä erikseen jos olisi kiinnostusta? Kuitenkin venyttely olisi kaikille treenaajille tärkeää vaikka ei näin tavoitteellista olisikaan. Esimerkiksi oma poikaystäväni kieltäytyy ehdottomasti venyttelystä aina kun koitan sitä hänelle ehdottaa. Itse olen kärsinyt jalkakivusta muutaman kuukauden nyt ja välillä epäilin että syynä voisi olla liian kireät lihakset kaiken treenaamisen jälkeen. Nyt olo on kieltämättä hieman helpottanut vaikka lääkäri kertoikin syynä kipuun olevan ilmeisesti jonkinlainen tulehdus nilkassa. Tämähän tietää taas lisää fysioterapiaa ja muuta kivaa, jesjes!

Millaisia kokemuksia teillä muilla on venyttelystä? :)

2 kommenttia:

  1. Haaveena myös että venyis kuin heinäkorsi! Yhdesä vaiheessa ite venyttelin niin että seisoin suorilla jaloilla ja roikutin käsiä :D (siis yritin saada varpaista kiinni) ja tein aina sitä sillee 10 sek kerralla, nousin ja venytin taas ja välillä pienillä joustoilla. Siinä venyy tosi nopeesti! Mut sit lopetin oisko vaik 5 päiväks ni olin kankee ku rautakanki.
    Kivat mun vertauskuvat ja pitkä teksti ja toiv. sait ees jotai selkoo. haha mut sii on mun kokemus..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tajusinhan mä jotain :D Toi kangistuminen tapahtuu kyl venymiseen verrattuna aivan liian nopeesti :(

      Poista

Kiitos kommentistasi <3