sunnuntai 4. syyskuuta 2011
Counter-Strike: Global Offensive
Hidden path entertainment aikoo julkaista uuden Counter-Striken vuoden 2012 ensimmäisellä neljänneksellä ja pelaajille tutumpi Valve rahoittaa pelin kehityksen. Pelin kehityksessä on kuitenkin mukana alkuperäisen CS:n luoja Jess Cliffe. Peli ei ole uusi versio CS:stä vaan kokonaan uusi peli jossa on hyödynnetty jo olemassa olevia pelejä. Counter-Strike: Global Offensive eli tuttavallisemmin CS:GO toimii Source Enginellä.
Pelistä on tarkoitus luoda omat versionsa harrastelija-sekä kilpapelaajille. Näin ollen molemmat versiot tulevat sisältämään hieman eri ominaisuuksia. Harrastelijamoodiin olisi kuulemma tulossa ilmaiset kevlarit jokaiselle kierrokselle ja muutenkin rahaa olisi käytettävissä enemmän per kierros kuin kilpamoodissa. Peliin tullaan sisällyttämään myös Matchmaking-systeemi joka laskee pisteesi voittojesi perusteella. Tämän ominaisuuden avulla peli etsii sinulle oikean tasoisen vastustajan. Ei siis tarvitsisi käydä sitä ikuista sotaa siellä Clanbasen puolella. Kyseinen systeemi kuulostaa mielestäni hienolta, sillä silloin on helpompi löytää oman tason pelaajia kun ei tarvitse vain luottaa toisen sanaan tasosta. Samoin tietysti vihollisenkin kohdalla.
Peliin on myös luvassa uusi kranaatti, molotovin cocktail. Näkemieni videoiden perusteella vaikuttaa hyvältä keksinnöltä lisätä tämä elementti peliin. Heitettyäsi kranaatin liekit jäävät hetkeksi palamaan maahan jolloin liekkimerestä ei kannata astella läpi tai menetät HP:ta. Tiedossani ei ole kuinka paljon se mahdollisesti elämäpisteitä vie mutta kuuleman mukaan ei kannata koittaa. Hieno keino siis koittaa hidastaa vihollisen etenemistä.
Pelissä tullaan näkemään myös kaikille tuttuja mappeja, ulkoasu kartoissa on vain hieman muuttunut. Itse pidän CS 1.6:sen mapeista kaikessa yksinkertaisuudessaan. Näihin uusiin kun on lisätty kaikennäköistä ylimääräistä rojua sinne sun tänne eli vähän kuin CS:Sourcessa. Muutenkin ulkoasullisesti peli on mielestäni "liian hieno" koska tykkään vain 1.6 pikselimössöstä enkä itse välitä onko 100 vai 300 fps :D Samoin itseäni ärsyttää maahan putoava pelaaja kuollessaan, toimii liian sourcemaisesti eikä ukkeli lennä hienosti selälleen kuin esimerkiksi 1.6ssa silloin kun ampuu dessulla päähän.
Betatestaukseen peli on tulossa loka-marraskuussa joten sitä sitten mielenkiinnolla odotellessa. Kaipa tuota peliä pitää sitten ainakin kokeilla. Sourcea olen välillä taipunut pelaamaan mutta sen suurempaa intoa sitä(kään) peliä kohtaan ei ole koskaan kehittynyt.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
elikkä edellyttää sourcen? tää on pakko ostaa :) t: aNttu
VastaaPoistaei kai erilline peli edellytä sourcee? source engine on vaa se mil se peli itessää skulaa x)
VastaaPoistaJaaha :D
VastaaPoista